sobota, 20 marca 2021

OSTERN

 



Jak świętuję się Wielkanoc w Niemczech?

 

Zapraszam do obejrzenia filmu, w którym lektorka opowiada o świętowaniu Wielkanocy w Niemczech.
 
1.W trakcie oglądania proszę zwrócić szczególna uwagę na słownictwo związane z tym świętem. 
Proszę o przygotowanie słowniczka zwrotów/ wyrażeń związanych z Ostern. 
 
2. W komentarzu proszę umieścić informację, która Was zdumiała, zaskoczyła, bądź ciekawostkę na tema tych świąt.  

 Powodzenia!!!!

 


źródło YOUTUBE





29 komentarzy:

Mateusz Piesio pisze...

Meine liebse Jahreszeit ist Fruhling.
Ich mag den April am liebsten, weil dann es mein Geburstag ist.
Im Fruhling die Sonne scheine intensiv, die natur wird bunt und der Schnee taut.
Im Fruhling am liebsten Ich treibe Sport, spaziere im Park und fahre rad.
Magst du den Fruhling?
Was machst du im Fruhling am liebsten?

Mateusz Piesio

Unknown pisze...

W filmie zainteresowało mnie to że święta w niemczech nie różnią się za bardzo od świąt u nas .Zainteresowało mnie to że każda rzecz która się odbywa tam ma jakieś znaczenie np jajka symbolizują płodność co u nas jest mało spotykane bo nikt w taki sposób o tym nie myśli

Jakub K pisze...

Zainteresowało mnie to, że mają wiele tradycji zbliżonych do naszych.
Ciekawe jest to, że Dzieci szukają czekoladowych jajek, a nie tylko je malują. Ciekawe jeszcze jest to, żę jajko to symbol płodności, życia i nowego początku. Również wykonuję się samodzielnie warkocz i koszyk wielkanocny.

patrycjatalarek pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Unknown pisze...

Zaciekawiło mnie to że wykonują samodzielnie koszyki. Dzieci szukają czekoladowych jajek a jajko jest symbolem płodności.

Marek Zając

Marek Szostak pisze...

Schokeier - czekoladowe jajka
Eiersuche - polowanie na jajka
die Tradition - tradycja
die brennende Kerze - płonąca świeca
Fastenzeit - Wielki Post
Auferstehung - zmartwychwstanie
die Osterzopf - bułka wielkanocna

Zdziwił mnie ten fragment filmiku:
,,Der Ostergottesdienst beginnt oft mit dem Osterfeuer. Die Feuer sind oft sehr, sehr hoch! Der Priester entzundet eine Kerze am Feuer und tragt sie in die Kirche".

Poza tym Wielkanoc w Niemczech, moim zdaniem, jest połączeniem tradycji angielskich i polskich, związanych z tym świętem.

patrycjatalarek pisze...

Ich war daran interessiert, dass sie viele ähnliche Traditionen wie wir haben, aber dort suchen die Kinder nach Schokoladeneiern und malen sie nicht nur. Interessant ist auch, dass das Ei ein Symbol für Fruchtbarkeit und einen Neuanfang ist.

Talarek Patrycja

Unknown pisze...

W filmiku zainteresowało mnie to że dzieci szukają czekoladowych jajek. Mają dużo tradycji A każda z nich ma jakąś symbolikę.Tak poza tym święta obchodzą bardzo podobnie do nas

Unknown pisze...

Schokeier - czekoladowe jajka
Eiersuche - polowanie na jajka
die Tradition - tradycja
die brennende Kerze - płonąca świeca
Fastenzeit - Wielki Post
Auferstehung - zmartwychwstanie
die Osterzopf - bułka wielkanocna


Zainteresowało mnie to że święta Wielkanocne w Niemczech są zbliżone do naszych tradycji. Każda rzecz która tam się odbywa ma jakieś znaczenie jak np: jajka symbolizują płodność. Ciekawe jest również to że sami wykonują koszyki
Jakub Soszka

Natalia pisze...

Im Video hat mich interessiert, dass die Osterferien in Deutschland den Feiertagen in Polen sehr ähnlich sind. Jedes Ereignis hat dort seine Symbolik, sie stellen Körbe für sich selbst her.
Natalia Owczarczyk

Unknown pisze...

Święta wielkanocne, obchodzi się prawie tak samo jak w Polsce. Mają wielki tydzień, koszyczek zajączka pisanki baranka dodatkowo przystrajają dom krzewem wielkanocnym. W niedziele szukają ukrytych czekoladowych jajek.

Unknown pisze...

Zaciekawiło mnie to, że Wielkanoc w Niemczech wygląda trochę inaczej niż w Polsce. Dzieci wykonują samodzielnie koszyki, w Niemczech mają krzewy wielkanocne, które sami ozdabiają oraz każda rodzina podczas śniadania wielkanocnego ma tradycyjną bułkę wielkanocną. Ciekawą rzeczą jest również to, że w Niemczech wiele rzeczy wielkanocnych ma symbole, np. jajko to symbol płodności, a baranek wielkanocny to symbol zmartwychwstania.
Kacper Zawiska

Unknown pisze...

Froheostern- wesołych świąt Wielkanocnych
Osterbrauche - zwyczaje Wielkanocne
Osternhase -zając Wielkanocy
Die Osterei - jajko Wielkanocne
Der korb - koszyk
Vetsteken - ukrywać
Die Osternfeuer - ognisko wielkanocne

Mnie zaciekawiło to że Wielkanoc jest obchodzona bardzo podobnie co u nas lecz jednak pierwszy raz widziałem takie coś jak ognisko wielkanocne i bym nawet nie przypuszczał że na Wielkanoc można by puszczać fajerwerki.

Unknown pisze...

Maciek Makulec

Unknown pisze...

W filmie zaciekawiła mnie zabawa dzieci w szukaniu czekoladowych jajek wielkanocnych. Można też zauważyć, że Wielkanoc w Niemczech jest obchodzona podobnie jak u nas.

Patryk Bondara

Michał Barański pisze...

Froheostern- wesołych świąt Wielkanocnych
Osterbrauche - zwyczaje Wielkanocne
Osternhase -zając Wielkanocy
Die Osterei - jajko Wielkanocne

W filmie zaciekawiły mnie podobne tradycje jak w Polsce . Ciekawe jest także symbol jajka który symbolizuje płodność.


Michał Barański

Unknown pisze...

Zaciekawiło mnie to że święta są bardzo podobne w Nienczech i w Polsce ale są też elementy które różnią sie w zależności od kraju
Bartek Nowak

Angelika Gołębiowska pisze...

W tym filmie zainteresowało mnie to, że jajko to ważny symbol płodności, życia i nowego początku. Zaciekawiło mnie również to, że wiele osób organizuje brunch na Wielkanoc, czyli tradycyjny warkocz wielkanocny. Interesujący jest także spacer wielkanocny.

Angelika Gołębiowska

Unknown pisze...

W filmie zainteresowało mnie to że w Niemczech mają podobne tradycje do naszych i że dzieci podczas świąt wielkanocnych szukają czekoladowych jajek

Piotr Kowalczyk

Jakub Kosiorek pisze...

najbardziej zaskoczyło mnie to że ich święta wielkanocne zaczynają się od pożaru wielkanocnego i że często są bardzo wysokie.A chrześcijanie wraz z księdzem podpalają świecę od tego ognia i przenoszą ją do kościoła


Jakub Kosiorek

Unknown pisze...

Fastenzeit - Wielki Post
Schokeier - czekoladowe jajka
Eiersuche - polowanie na jajka
die Osterzopf - bułka wielkanocna
Osterbrauche - zwyczaje Wielkanocne
Osternhase -zając Wielkanocy
die Tradition - tradycja
die brennende Kerze - płonąca świeca
Auferstehung - zmartwychwstanie
W filmie zaciekawiło mnie porównanie świąt polskich i niemieckich oraz odmienność w tradycjach pomiędzy różnymi krajami. Ciekawym fragmentem była tradycja o rozpoczęciu Wielkanocy od pożaru

Kruk Mateusz 2tps5

Patrycja pisze...

Zaciekawiło mnie to że w Niemczech Wielkanoc obchodzi się bardzo podobnie co w Polsce. Ciekawą zabawą organizowaną dzieciom jest szukanie czekoladowych jajek.
Patrycja Gałczyńska

Sebastian Kurek pisze...

Zaciekawiło mnie to że dzieci szukają czekoladowych jajek. Tradycje są zbliżone do polskich. Zaskoczył mnie też pożar na rozpoczęcie świąt.

Sebastian Kurek

Unknown pisze...

W filmie zaciekawiło mnie to, że w Niemczech oraz Polsce są bardzo podobne tradycje. Ciekawe jest poszukiwanie czekoladowych jajek. W Polsce nie jest głośno o tej tradycji, natomiast wiele osób z mojej rodziny ją stosuje. Ciekawe również są duże pożary.
Alicja Paśnik

Unknown pisze...

Po obejrzeniu filmu zobaczyłam jak dużo tradycji mamy wspólnych np. chowanie jajek, które później szukają dzieci chociaż u nas nie jest to tak popularne jak w Niemczech. Nie wszystkie zwyczaje są takie same i szczególnie zaskoczyło mnie to, że w Niemczech uważa się jajka wielkanocne są symbolem płodności, życia i nowego początku.
Justyna Banaszek

Unknown pisze...

das Ostern- wielkanoc
das Osterei-pisanka
der Osterhase- zajączek wielkanocny
der Ostersonntag - niedziela wielkanocna
der Ostermontag- poniedziałek wielkanocny
die Eiber bemalen- malować jajka
geweihtes Ostermahl- święconka
das Osterlamm- baranek wielkanocny
die Osterspeisen-potrawy wielkanocne
W filmie zaciekawiło mnie to że pomimo różnych krajów mamy podobne tradycje.
Zaciekawiło mnie również to że robią ogniska a ksiądz z tego ogniska zapala świece.
Aleksandra Jóźwik 2TB5

Unknown pisze...

1.Schokeier-jajo czekoladowe
die Tradition- tradycja
Osternhase-zając wielkanocny
Fastenzeit-Wielki post

2. Najbardziej zaciekawiły mnie jajka wielkanocnocne które sa symbolem płodności , życia i nowego początku w Niemczech.

Gabriela Gawryś

Iza pisze...

Po obejrzeniu filmu okazuje się że święta w Polsce i Niemczech są bardzo podobne. W Niemczech fajną tradycją jest szukanie czekoladowych jajek co na pewno jest wielką frajdą dla dzieci jak i dorosłych. Zaś najbardziej zaciekawiło mnie to że w Niemczech jajka wielkanocne uważane są symbolem płodności, życia i nowego początku.
Izabela Gałczyńska

Unknown pisze...

Święta Wielkanocne w Niemczech są zbliżone do Polskich ale zainteresowało mnie to, że każda rzecz ma jakieś znaczenie jak np: jajka symbolizują płodność oraz nowy początek. Ciekawe jest również to że sami wykonują koszyki Wielkanocne.
Karolina Figat